Lisa_diary

残したいことを記録します.

【No.7】購入して1ヶ月も経たないうちに車が故障しました🚘

MINI

人生初車を購入しました‼

I bought my first car in my life!!

 

以前働いていたアルバイト先の先輩の方がMINIに乗っているのを見てから,

絶対いつかMINIに乗りたいと憧れるようになりました.

After seeing a senior at my previous part-time job riding a MINI,

I've come to yearn to ride a MINI someday.

 

そして,運が良いことに安くMINIを譲っていただけることになりました🚘

And luckily, I was able to give away my MINI inexpensively.

 

前にも記事にしましたが,英国の方はビュンビュン飛ばして運転するので今年免許を取得した初心者の私はびくびくしながら公道を走っています.

As I mentioned in my previous article, people in the UK drive with a bang.

 

最近は慣れてきて私も60mile出せるようになりました(`・ω・´)

Recently, I've gotten used to it, and I'm now able to run 60 miles.

 

ちなみにイギリスの初心者マークは「P」というステッカーを貼ります☟

By the way, the beginner's mark in the UK puts a "P" sticker.

これを貼っておけば,優しく譲ってくれます.(たぶん)

If you stick this on, they will kindly give it to you. (perhaps)

 

「L」は仮運転免許中のマークだそうです.

"L" is a mark of a provisional driver's license.

ランドアバウトroundabout

運転していて一番困っているのは,ランドアバウト.

The most annoying thing about driving is the roundabout.

 

どのような道かというと...☟こんな感じでぐるぐるとしています.☟

What kind of road is it? . . It's spinning like this


www.youtube.com

ランドアバウトに入るときは基本的に右から来る車が優先ですが,それを知らずにランドアバウト内に侵入したらクラクション鳴らされて,めっちゃ怒られました..(._.)

When entering a roundabout, basically the car coming from the right has priority, but if you enter the roundabout without knowing this, you will be honked and get very angry.

 

当たり前か...

It was a matter of course.

 

それから,運転していて感じているのは道路があまり整備されていないなと感じています.

Also, what I feel while driving is that the roads are not well maintained.

 

排水溝?のあたりはコンクリートが水平に塗装されておらず道がぼこぼこしています.それが原因でタイヤがパンクしている方もいました.

Concrete is not painted horizontally around the drain, and the road is bumpy. Some people had punctured tires because of it.

故障!?breakdown

車の運転も慣れ始めて1ヶ月が経ったある日の仕事帰り,「さて家に帰ろう」と思ってエンジンをかけようとすると...「あれ?エンジンがかからない(*‘∀‘)」

One month after I started to get used to driving a car, I thought, "Let's go home," and tried to start the engine. . . "Huh? The engine won't start (* '∀')"

 

購入する前に,同僚の方々が「MINIは壊れるからやめた方がいいよ.日本車がオススメ.」と反対されたのを思い出しました.

Before I bought it, I remembered that my colleagues objected, saying, "You should stop using the MINI because it will break. Japanese cars are recommended."

 

車に詳しい方にも見てもらったのですが,原因が分からず..

I had someone who knows a lot about cars look at it, but they didn't understand the cause.

 

仕方なく地元のガレージに電話して修理してもらいました.かなり出費をしてしまいました.

I had no choice but to call the local garage to have it repaired. I have spent a lot.

 

現在はもう既に修理が終わりドライブを楽しんでいますがまた故障がないことを祈っています.

Now that the repairs have already been completed, I am enjoying the drive, but I hope that there will be no breakdowns again.

 

故障して,修理費がかかっていましたが運転中に何か異変がなくてよかったなと思いました.命があるだけ人生丸儲け.

It broke down and cost me to repair it, but I'm glad that there were no problems while driving. As long as there is life, I can earn a whole life.

おまけ extra

親知らずが腫れて痛かったので,先日イギリスの歯医者さんへ治療を受けに行きました.

My wisdom teeth were swollen and painful, so I went to a dentist in England the other day for treatment.

 

レントゲンを撮ってもらったのですが,親知らずが原因ではないと思う.

たぶん細菌が入ったんだよ.

I had an X-ray taken, but the doctor said, "I don't think it's caused by my wisdom teeth. It's probably because of bacteria."

 

と言われて,薬を飲んでしばらく様子を見ています.

I'm taking medicine now and will see how things go.

 

ちなみにイギリスの歯医者さんは個室になっていて,とても綺麗でした!

Anyway, the dentist in England has a private room and it was very clean!

 

では今回はこの辺で..最後までお読みいただきありがとうございました🚘🚘🚘

Thank you for reading.