Lisa_diary

残したいことを記録します.

【No.8-1】ドイツ・ルクセンブルク・ベルギーの旅に行ってきました!I went on a trip to Germany, Luxembourg and Belgium!

はじめに At first

2023年7月にフランクフルト・ルクセンブルク・ブリュッセルを巡る旅へ行って参りました🛫

In July 2023, I went on a trip around Frankfurt, Luxembourg, and Brussels.

 

どの街も魅力があって,とても楽しかったです.

Every town had its own charm, and I had a lot of fun.

 

今回の記事は,行った場所をまとめてみました.ぜひ最後までご覧ください.

This article summarizes the places we visited. Please take a look to the end.

ロンドン London

BFI IMAX

空港へ向かう前にロンドンで一泊しフライトに備えました.度々ブログにも挙げているようにロンドンへは何度か観光していますが,宿泊するのは初めてでした.

Before heading to the airport, I spent a night in London to prepare for my flight. As I often mention in my blog, I have visited London several times, but this was my first time staying there.

 

まず,イギリスで最も大きい映画館 (BFI IMAX☞Google マップ)で「ミッションインポッシブル」を拝見しました.

First of all, I watched "Mission Impossible", the largest movie theater in the UK.


www.youtube.com

IMAXはやっぱり迫力が凄かったです.普通の映画館でもいいかな,と思っていたのですが映画好きの先輩に「それはあかん」と止められて予約しました.笑

IMAX was really impressive. I thought it would be fine to go to a regular movie theater, but my senior, who loves movies, stopped me and made a reservation.

 

本当にごもっともでした.IMAXで見れて良かったです.

早くpart2が観たいのと,もう3回ほど観に行くと思います.

It was really great. It was great to see it in IMAX.

I want to see part 2 soon, and I think I'll go see it about three more times.

キングスクロス駅 King's Cross 

ウォータール駅から地下鉄で移動してキングスクロス駅まで行きました.

We took the subway from Waterloo Station to King's Cross Station.

goo.gl

お目当ては...ハリーポッターで有名な9と4分の3番線!☟

The target is . . Platform 9 and 3/4 famous from Harry Potter! 

写真と取るために待つこと約15分.平日だったせいからか,そこまで並んでいなかったです.

About 15 minutes waiting to take a picture. Maybe because it was a weekday, there weren't that many lines.

 

駅には各寮のカラーのマフラーが置いてあり,記念撮影をすることができます.

すぐ近くにお土産コーナーもあるのでとってもオススメ.

At the station, there is a muffler in the color of each dormitory, and you can take a commemorative photo.

There is also a souvenir shop nearby, so it is highly recommended.

確か高校2年生くらいの頃に金曜ロードショーで初めて「ハリーポッター」を拝見しました.

If I remember correctly, I saw "Harry Potter" for the first time at the Friday road show when I was in my second year of high school.

 

すぐに世界観に引き付けられて,しばらくは親友と魔法をかけあっていました.

写真取れて満足です.ハリーポッターの聖地巡りも今度してみたいと思います.

I was immediately drawn to the world view, and for a while I was casting spells with my best friend.

I am happy to take a picture. I would like to visit the Holy Land of Harry Potter next time.

大英博物館 The British Museum

次は徒歩で,大英博物館まで行きました‼一日では回り切れないほど大きいです.

Next, we walked to the British Museum! It's so buge that you can't go around it in a day.

大英博物館入口👣

次の予定もあったので,少しの間しか見れませんでしたが,無料で入場できるのでまたゆっくりと見学しようと思います.

I had other plans, so I could only see it for a short time, but since it's free to enter, I think I'll take my time to see it again.

goo.gl

美容院 haircut

髪の毛が伸びてきてしまい,色もだいぶ根元が目立ってきたので染めに行きました.

My hair has grown longer and the color at the roots has become more conspicuous, so I went to dye it.

 

何度も染めるのが面倒になってきたので,かなり暗い色にしました.

I got tired of dyeing it over and over again, so I chose a darker color.

 

またまた,日系の美容院を利用しました✂️✂️

I used a Japanese beauty salon.

 

ロンドンは日本では見れないような迫力があって素敵なデザインの建物がたくさんあるので,つい徒歩で移動したくなります.

London has a lot of powerful and wonderfully designed buildings that you can't see in Japan, so you can't help but want to move around on foot.

パブでフィッシュアンドチップス fish and chips in the pub

実はパブでフィッシュアンドチップスを食べたのはこの日が初めて.大きさにびっくりしました.

Actually, this was the first time I ate fish and chips at a pub. I was astonished by the size.

 

私の手より大きかったです.味はもちろん美味しい.

It was bigger than my hand. The taste is of course delicious.

 

イギリスの料理って不味いイメージがある方多いですが,不味かったことは今のところございません.

Many people have a bad image of British food, but I haven't had a bad experience so far.

ホテル Hotel

ホテルはロンドン中心街を予約しました.なぜなら夜まで飲みたかったから☆

We booked a hotel in central London. because I wanted to drink until night.

宿泊したホテル☟Hotel where we stayed

goo.gl

フロントにコーヒーが置いてあり,充電しながら作業できるスペースがあったので朝ゆったりとできました.

There was coffee at the front desk, and there was a space where I could work while charging, so I was able to relax in the morning.

 

朝は少し早く起きて1時間ほどケンジントン・ガーデンズへ向かって散歩をしました.

I got up a little early in the morning and took a walk to Kensington Gardens for about an hour.

ケンジントン宮殿☝Kensington Palace

いつもは夜散歩するのが好きなのですが,旅行中は朝散歩するのが好きです.

I usually like to take a walk at night, but I like to take a walk in the morning while traveling.

 

朝から犬の散歩やランニング・日向ぼっこしに来る人がたくさんいらっしゃいました.

Many people came to walk their dogs, run, and bask in the sun in the morning.

 

散歩の帰りにバスが自動車に衝突しているのを目撃しました🚌

I witnessed a bus collide with a car on the way home from a walk.

ドイツ上陸 Landing in Germany

空港の屋台でソーセージ Würstchen an Flughafenständen

ホテルを出発し,スタンステッド空港へ電車で向かいました.

We left the hotel and took the train to Stansted Airport.

 

スタンステッド空港へは飛行機が出発する3時間前には到着していたので,かなり余裕をもって搭乗できました.

I arrived at Stansted Airport three hours before the departure of the plane, so I was able to board with plenty of time to spare.

 

スタンステッド空港内だけでもかなり楽しめました.

I had a lot of fun just at Stansted Airport.

そして,スタンステッド空港からフランクフルトハーン空港まで飛行機で移動✈️

Then fly from Stansted Airport to Frankfurt Hahn Airport.

飛行機が大好きなので,一時間半はあっという間の空の旅でした.

I love airplanes, so the one-and-a-half hour flight flew by.

 

今回利用した空港はフランクフルト中心地から少し離れている場所にあったので,高速バスを利用して移動しました.

The airport I used this time was a little far from the center of Frankfurt, so I took a highway coach to get there.

空港に到着してからすぐにホテルに向かおうとしたのですが,まさかのバスの予約を間違え,違う場所からの出発になっていました💦

I tried to go to the hotel immediately after arriving at the airport, but I made a mistake in booking the coach and it departed from the wrong place.

 

バス会社の人に聞いてみると,「いいよ,乗れるよ.」と言っていたので,安心してバスが来るまで待っていました.

When I asked the person from the bus company, they said, "It's okay, I can get on."

 

朝ごはんはスーパーで購入したフルーツしか食べていなかったので,空港前の屋台でソーセージを頂きました!味は言うまでもなく,美味しかったです.

For breakfast, I only ate fruits I bought at the M&S, so I had sausages at the stall in front of the airport! Needless to say, the taste was delicious.

食べかけでごめんなさい.本当はもっと大きかったです.

そういえば,空港にコアラのマーチが販売されていました‼

Come to think of it," koalanomarches"(which is one of the famous Japanese snack) were sold at the airport.

少しお高めのコアラのマーチ🐨

チェックインでプチハプニング Kleines Geschehen beim Check-in

今回のドイツに来た目的は,ビールとソーセージを楽しむため.笑

The purpose of coming to Germany this time is to enjoy beer and sausage.

 

空港からホテルまで無事到着し,まずはホテルにチェックイン.

Arrive at the hotel from the airport and check-in at the hotel.

 

ホテルのチェックインはタッチパネル式で,名前を入力すればすぐにできるはずだったのですが何度入力してもできない...

Hotel check-in is a touch panel type, and I should have been able to do it immediately by entering my name, but I can't do it no matter how many times I enter it. . .

 

「予約できました」というメールがきちんと届いていたので,そんなはずはないとスタッフの人に相談して粘ること約40分.

I received an e-mail stating that I was able to make a reservation.

It took about 40 minutes to talk to the staff that it couldn't be like that.

 

「苗字は正しいのに,下の名前がDaigoになってるよ!Daigoで入力し直してみて.」とスタッフさんが気づいて一件落着.

She found that"My last name is correct, but my last name is Daigo! " and she saied"Try re-entering Daigo."finally, it was resolved.

 

なぜDaigoで予約されていたのかは迷宮入りです.

It is a mystery why it was reserved by Daigo.

 

しかし,このハプニングのおかげでスタッフの方とはすっかり仲良しになりました.

However, thanks to this incident, I became good friends with the staff.

 

宿泊したホテル☟Hotel where we stayed

goo.gl

ソーセージとビール Wurst und Bier

ドイツと言えば...ソーセージとビール‼

Speaking of Germany. . . Sausage and beer!!

 

ホテルにチェックインしてから荷物を置いて,すぐにソーセージとビール探しに行きました.

After checking in at the hotel, I left my luggage and immediately went looking for sausages and beer.

 

最初に入ったパブでは残念ながらソーセージが売っていなかったのですが,現地で有名なアップル酒を飲むことができました🍺

Unfortunately, the first pub I entered didn't sell sausages, but I was able to drink the famous local apple wine.

これだけでは足りず,どうしてもソーセージが食べたいと街を散策.

This wasn't enough, so I wanted to eat some sausages, so I strolled around town.

 

ですが,この時点ですでに夜の9時半ほどだったので閉店時間近くのお店ばかりでした.

However, it was already about 9:30 at this point, so all the shops were close to closing time.

 

なので,レストランによってテイクアウトをしました.

So I ordered takeout from the restaurant.

 

お酒も買ってホテル飲みを楽しみました.街を歩いていると,「こんにちは」と挨拶してくれる気さくなドイツ人の方々.

I bought alcohol and enjoyed drinking at the hotel. Friendly Germans who greeted me "Hello" when I was walking down the street.

 

たまに「ニーハオ你好」と言ってくる.笑

Occasionally, I was greeted with "ni hao".

 

ドイツ人の方,本当に優しいです.ドイツ人に限らず,皆さんレディーファーストの精神が凄い.扉を開けてくれるのは当たり前だし,列に並んでいるとお先にどうぞと言ってくれる人も多々あります.

German people are very kind. It's not just Germans, everyone has a great lady-first mentality. It's only natural for someone to open the door for you, and when you're standing in line, there are many people who ask you to go first.

ソーセージだけでいいのですが,いつもジャガイモとパンがセットで来る...

Sausage alone is fine, but it always comes with potatoes and bread. . .

 

食事に満足してこの日はよく眠れました😪

I was satisfied with my meal and slept well that day.

 

今回の旅行では飛行機を往復便で購入したため,ドイツ☞ルクセンブルク☞ベルギー☞ドイツとぐるっと一周してきました.なので再びドイツが登場しますのでお楽しみに.

On this trip, I bought a round-trip flight, so I went around Germany, Luxembourg, Belgium, and Germany. So, Germany will appear again, so please look forward to it.

 

つづく..

to be continued..