Lisa_diary

残したいことを記録します.

【No.5】水がでない..!?Water is not..!?🫗

先日家の水が約2日間すべて出なくなってしまいました🙄😥🤔

The other day, all the water in my house was gone for about two days.

 

もう既に普及しているのですが,水のありがたさを学びました.

It is already widespread, but I learned how grateful I am for water.

 

水が出ないので,朝起きてから歯磨きできない・顔が洗えない・トイレが流れない・お風呂に入れない・お水が飲めない..などなど

There is no water, so I can't brush my teeth after waking up in the morning, I can't wash my face, I can't flush the toilet, I can't take a bath, I can't drink water, and so on.

 

スーパーへ水を買いに出たのですが,売り切れていたため,仕方なく炭酸水を購入して帰りました.

I went to the grocery store to buy water, but it was sold out, so I had no choice but to buy carbonated water and go home.

 

しばらくしてから玄関の扉の前に500mlの水が30本ほど置かれていました.

After a while, about 30 bottles of 500ml of water were placed in front of the front door. 

 

これで少しは持ちそうと思っていたのですが,ペットボトルで使ってみると自分が普段大量の水を消費していたことに気づかされました.

I was thinking of holding it a little, but when I used it in a plastic bottle, I became aware  that I usually consumed a lot of water.

 

歯を磨くにも手を洗うにもこんなに水を使っていたのか..とかなり罪悪感がありました.

I wondered if they used so much water to brush their teeth and wash their hands. And there was a feeling of guilt.

 

私は幸運なことに大家さん?かどなたかが置いてくださったのですが,本当なら自分で取りに行くようで,受け取れない人もいらっしゃったのだとか.

I was lucky, I don't know if it was the landlord, but someone put the water for me.

If it was true, it seemed that they would go to get it themselves, and some people could not receive it.

 

バスタブにたくさんの水を溜めて疲れを取ることが当たり前ではないことを初めて感じました.

For the first time, I realized that it is not normal to accumulate a lot of water in the bathtub to relieve fatigue.

 

私の尊敬する同僚の先輩が「アフリカでは当たり前だよ.」とおっしゃっていて,動じない姿に惚れ惚れしました.

A senior colleague of mine who I respected said, "It's normal in Africa," and I fell in love with his unfazed appearance.

 

そんなことがあって水に限らず,もっと資源を大切にしようという意識の変化が私の中で現れ,とてもいい教訓となりました.

Because of this, a change in my consciousness of conserving not only water but also resources more appeared, and it was a very good lesson.

 

ちなみに,私の住む地域では1年に1回くらい水が出なくなるらしい.笑

Incidentally, it seems that the water runs out about once a year in the area where I live.

 

短いですが,今回はここまでにします.

That's it for this article.

 

最後までご覧いただきありがとうございました💐💐💐

Thank you for watching until the end.

 

Lisa from my room